Mit site var hacket: Håber ikke du blev ramt

Undskyld hvis jeg har sendt spam-mails ud til dig via sitet her.

Mine domæner – herunder mojokommunikation.dk har været hacket ikke bare en gang. Men 3-4 gange på relativt kort tid. Det giver grå hår.  Og åbenbart også masser af spam udsendt her fra.

Men nu er der ryddet op igen, og så håber jeg, at hackerne finder på noget andet at lave …

 

Udgivet i MOJO | Tagget , | Skriv en kommentar

MOJO Kommunikation i ny konstellation

Har du undret dig over, hvad MOJO Kommunikation egentligt får tiden til at gå med her i foråret 2015? Svaret er ikke så simpelt endda. Sagen er nemlig den, at jeg har sagt ja tak til et fast job på egnsteatret Team Teatret. Men er MOJO Kommunikation så en død sild?

Nej …

MOJO Kommunikation er fortsat i gang. Men blot i en anden konstellation. Fremadrettet vil det nemlig være sådan, at jeg kun i ganske særlige tilfælde vil yde rådgivning som konsulent. I stedet vil MOJO Kommunikation holde sit primære fokus på workshop- og foredragsvirksomhed. Jeg oplever, at mange virksomheder gerne vil holde kommunikationsopgaverne in house men mangler de rette kompetencer til at løfte opgaverne. Og det er her, jeg kommer i spil ift. at hjælpe med at opgradere og inspirere medarbejdere og virksomhedsejere, der beskæftiger sig med PR, marketing og kommunikationsarbejde.

Så …

MOJO Kommunikation er forandret. Men MOJO Kommunikation lever fortsat. Blot i en anden form.

Udgivet i MOJO | Tagget , , | Skriv en kommentar

Ekspert i sociale medier/social media-ekspert – eller?

Er din ekspert i sociale medier god nok?

I øjeblikket betragter jeg hele det show, som udspiller sig inden for social media-branchen fra sidelinjen. Jeg er som bekendt på barsel, og det giver af og til også mulighed for at dvæle lidt ved det, der foregår “ude i det virkelige liv”.

Forleden så jeg noget, som siden har sat en hel masse tanker i gang. For mens jeg surfede rundt på Instagram, faldt jeg over en konkurrence, hvor man ved at reposte et foto kunne deltage i lodtrækningen om en plads på et online kursus i kunsten at skabe markedsføring på en Facebook-side – helt uden at bruge en krone på annoncering. Flatterende for nye iværksættere – det forstår jeg da sådan set godt. Og særligt flatterende for alle dem for hvem, sociale medier er en stor og uoverskuelig skov, som er svær at finde vej igennem. Alene det faktum, at en ekspert lancerer sit produkt vha. en “like & share”-konkurrence på Instagram, får mine alarmklokker til at ringe. Hvad jeg mener om den slags spam-skabende aktiviteter, kan du læse i dette tidligere blogindlæg.

Jeg skal skynde mig at sige, at jeg intet udestående har med den udbyder, jeg omtaler – og derfor omtaler jeg heller ikke vedkommende med navns nævnelse. For sagen er den, at der findes så mange selv-udnævnte eksperter inden for sociale medier, at selve ekspertbegrebet er udvandet i en grad, som vil glæde dem, som støtter udraderingen af smagsdommeriet.

Men jeg undres til stadighed over, at særligt en branche lader sig smigre og tiltale af lovprisninger som: Du bestemmer selv, hvor mange kunder du vil have – lær hvordan du kan tjene kassen, men kun arbejde få timer – få hjertet med i din forretning og scor kassen – visualiser dine drømme og se pengene manifestere sig omkring dig – slå vingerne ud og blive klar til at erobre kunder som den gudinde, du er.

Ja – du finder næppe nogen, som bruger præcis de udtryk, jeg skriver – men du kan hurtigt finde nogen, der lover noget tilsvarende. Og alle henvender sig til en bestemt gruppe: Kvindelige iværksættere inden for coach- og terapeut-branchen. Er man god til personlig udvikling er det der med business måske så farligt, at det skal pakkes ind i bløde udtryk – jeg ved det ikke. Men jeg undrer mig i sandhed over, at folk der arbejder professionelt med deres fag lader sig indfange af superlativer og lovprisninger, som næppe holder stik i virkeligheden. Spørg en hvilken som helst iværksætter eller virksomhedsejer – ingen af dem, vil jeg vove at påstå – vil fortælle dig, at de har skabt deres succes ved at arbejde deltid og ved at visualisere den rigdom, de ønsker at opnå. De fleste succeser er skabt ved hjælp af hårdt arbejde, held og vedholdenhed. Jeg er selv selvstændig på femte år, og jeg kan garantere dig for, at jeg ikke er kommet sovende til så meget som en enkelt af de kroner, jeg har tjent. Men jeg har haft det sjovt med at tjene mine penge – det er dog en helt anden historie.

Hvor vil jeg hen med dette indlæg, tænker du måske?

Jeg vil gerne sætte fokus på kvalitet. Og opfordre til, at du vælger dine rådgivere med omhu. Også hvis du sælger terapeutiske behandlinger eller coachforløb. For også iværksættere i den branche fortjener at få boostet deres business bedst muligt. Har du ikke så mange penge, at du kan hyre en professionel rådgiver til din markedsføring og kommunikation på sociale medier, kan jeg kun anbefale dig, at du læser med på diverse blogs og holder dig orienteret via Facebook og Twitter … Derudover skal du huske på, at social media-ekspert ikke er en beskyttet titel. Alle kan kalde sig ekspert i sociale medier. Mange gør det. Få er det reelt.

Udgivet i Kommunikation | Tagget , , | 2 kommentarer

Drop de billige point og lav gode Instagram-konkurrencer

Du kender dem sikkert – “reglerne” som går igen og igen på konkurrencer på Instagram: Del og like dette billede. Tag det med vores firmanavn og hashtag det med X.

Jeg holder rigtig meget af Instagram. Og for dælen hvor er der mange skønne præmier, man som bruger kan vinde, hvis altså man gider deltage på de betingelser, som jeg lige har opridset. Det gør jeg ikke. For det eneste en sådan konkurrence skaber er spam. Mit newsfeed på Instagram bliver overfyldt med billeder, der er ens. Det er ikke særlig kreativt og meget lidt værdifuldt.

Og helt ærligt: Når man er et stort brand – en international virksomhed eller en dygtig blogger, så bør man vide, at det der med spam, det er hverken forbrugere eller forbrugerombudsmanden særligt vilde med. Konkurrencer bygget op om del, like, hashtag og tag giver måske brandet en masse billige point nu og her. Men på sigt er det, vil jeg vove at påstå, værdiløs kommunikation og branding. Men sådan behøver det ikke være, for det er faktisk slet ikke så svært at skabe konkurrencer på Instagram, som spreder sig, aktiverer forbrugerne og skaber værdifuld kommunikation og branding. Men det kræver lidt mere end blot del og like krydret med et hashtag.

Hvis jeg nu solgte børnetøj, kunne jeg eksempelvis udskrive en konkurrence, hvor præmien er et sæt sommertøj til barnet. For at deltage i konkurrencen, skal du tage et foto og oploade til Instagram, som viser, hvordan du og dit barn oplever sommeren. Billedet skal hashtag’es #SommerMedBrandnavn – og gerne med tag til vores brand-profil … Ved at aktivere forbrugerne minimerer du antallet af præmie-ryttere, som faktisk er ligeglade med dit brand, men blot interesseret i en gratis vare. Du får aktiveret dine loyale forbrugere og får skabt et kreativt indhold på Instagram. Dette er blot et eksempel …

Så … skal vi danne fælles fodslaw for a få udryddet de dårlige konkurrencer på Instagram? Det håber jeg …

 

Du er i øvrigt velkommen til at følge med på min Instagram. Jeg er ind imellem faglig – men allermest er jeg bare Monica, som er optaget af livets små og store finurligheder – min familie og ikke mindst den kommende familieforøgelse … Så er du advaret 😉

Du kan følge mig på Instagram under profilnavnet mojo_monica  - men jeg er mere Monica end jeg er MOJO i det univers - så er du advaret ... :-)

Du kan følge mig på Instagram under profilnavnet mojo_monica – men jeg er mere Monica end jeg er MOJO i det univers – så er du advaret … :-)

Udgivet i Branding | Tagget , , | 10 kommentarer

Blog: Derfor opgiver mange blogging

Er du tit ved at opgive din blog, fordi blogging er blevet svært og uoverskueligt for dig?

Jeg håber, det er en trøst for dig, at du ikke er alene. Mange bloggere støder panden mod muren, og er tæt på at opgive blogging. Lad mig her gennemgå en af de årsager, jeg vurderer, oftest får bloggere til at droppe deres blog.

Hold læserne på din blog

Manglende trafik på din blog

Det er ikke særlig opmuntrende at skrive det ene blogindlæg efter det andet, hvis din blog ingen besøgende har. Jeg er helt sikker på, at lave læsertal og minimal trafik til bloggen er en af hovedårsagerne til, at nye bloggere opgiver deres blog. Desværre. Der findes ingen quick fixes, når du er blogger. Blogging er hårdt arbejde, som kræver en indsats, som du ikke kommer sovende til. Og det er desværre ikke nok at være god til at skrive indlæg til bloggen.

Løsning: Sådan får du mere trafik på din blog

Vi skelner mellem organisk og købt trafik, når vi ser på antal læsere på din blog. Den organiske trafik er den, der kommer, når læserne selv finder vej til din blog. Dette sker blandt andet via søgninger fra Google. For at få læsere via søgemaskinen skal du kende til søgemaskineoptimering. Du skal således vide, hvem din læser er, og hvad de kunne finde på at søge efter på Google.

Eksempel: Blog i forbindelse med webshop

Blogger du i forbindelse med din webshop, som sælger hårprodukter, er det vigtigt, at du har sat dig ind i, hvilke udfordringer, dine potentielle kunder har i forbindelse med hårpleje og styling. Søger den potentielle kunde i Google på “Hvordan plejer jeg tørt hår?”, skal det være din blog og webshop, som kommer op i de første søgeresultater. Og ikke din konkurrent.

Markedsføring af din blog

Men en ting er søgemaskineoptimering, som for mange kan virke som noget mystisk og indviklet noget – det handler kort sagt “bare” om, at du har styr på, hvad dine kunder interesserer sig for – en anden ting, som kan hjælpe dig til at få trafik, er markedsføring af din blog. Det kan du gøre på flere forskellige måder. Men for bloggere er det effektivt at anvende sociale medier som eksempelvis Facebook og Instagram i markedsføringen af blogindlæg. Det vil sige, du skal til at tænke social media marketing ind i dit blog-arbejde. Du kan hente meget trafik via disse medier, men igen er det ikke noget, der kommer af sig selv. Det kræver en indsats.

Hvordan sikrer du, at din blog hele tiden bliver fodret med læsere?

 

Udgivet i Kommunikation | Tagget , | 5 kommentarer

Sociale medier – hvornår giver de mening for dig?

Listen over sociale medier er lige så lang, som min indkøbseddel er det op til jul. Man kan blive helt træt ved tanken om at huske det hele – at være til stede på alle sociale medier. Med saft og kraft.

Som en sagde til mig forleden: Det er vist kun dem uden arbejde, der har tid til at være aktiv alle steder. Og man kunne jo fristes til at give manden ret.

Får du nok ud af sociale medier?

Sociale medier tager meget tid. Udbyttet er til gengæld godt, hvis din indsats har været god. Ret skal være ret: Du får næppe meget ROI – Return on Investment – hvis du bare hopper lidt tilfældigt rundt mellem de forskellige sociale medier uden tanke på, hvorfor du er der.

Facebook, Google Plus eller blog?

Hvis du er, som folk er flest, har du nok af og til spurgt dig selv, om det virkelig kan være rigtig, at du skal have en aktiv profil/side på alt fra Blog, Facebook over Twitter til Google Plus og LinkedIn – og hvad med Pinterest, YouTube og Vimeo – og kan Flickr og Instagram noget, du bør kigge på? Måske har du fundet det rigtige svar på det spørgsmål. Men der er en vis sandsynlighed for, at du er i tvivl om, hvad der er det rigtige for dig og din virksomhed. Sociale medier er big business. Sociale medier er ikke bare for sjov. Set fra virksomhedens vinkel. Har du masser af ressourcer, kan du fint bruge masser af tid på alle platforme. Men hvis din virksomhed er som de fleste andres, så er din pengetank ikke uudtømmelig, og de penge, du anvender, vil du gerne i sidste ende se gør en forskel på bundlinjen.

Der findes ikke et entydigt og enkelt svar på, hvilke sociale medier, du skal være på. For det afhænger af dine målsætninger og dine ressourcer. Men helt overordnet bør du se på, hvilke medier dine kunder bevæger sig rundt på. Hvor er de mennesker, som kan være ambassadører for dit brand/din virksomhed aktive?

Giv social media-gas med omtanke

Sociale medier som faglig branche er en broget skare. Og der vil være rådgivere, som får dig til at tro, at du bare skal give den gas på ALT fra Google Plus til Pinterest. Personligt finder jeg det helt forkert. Google Plus eksempelvis er et effektivt værktøj i forhold til din søgemaskineoptimering. Men det er ærlig talt ikke stedet,du skal satse dine ressourcer, hvis du ønsker at opbygge et community – et fællesskab – omkring din virksomhed og dine produkter.

Lad os sige, at det for din virksomhed er mest rigtigt at bruge kræfterne på blogging, Facebook og LinkedIn. Får du allerede her sved på panden over, hvordan du får tid til – og råd til – at få den tre-enighed til at gå op i en fornuftig helhed, ved du nok godt, at du ikke skal plage dig selv med tanker om de andre medier også. Når det er sagt: Du kan optimere din indsats på sociale medier med god planlægning og rådgivning. Og så lover jeg dig, at du frem for sved på panden over bekymringer over tid, får smil på læben over at se, hvordan tingene kan hænge sammen og give masser af værdi til din virksomhed – samtidig med, at du opbygger et positivt fællesskab omkring din forretning.

 

Udgivet i Kommunikation | Tagget , , , , | 2 kommentarer

Instagram på godt og ondt

Foto-app’en Instagram er det hurtigst voksende sociale medie i øjeblikket. Hver dag dukker der nye brugere op på Instagram, som oploader billeder, de deler med andre. Unge, ældre og dem midt i mellem deler billeder fra deres hverdag – nogle oploader detaljefotos, andre billeder af børn, bier og blomster – alt sammen meget hyggeligt, æstetisk og ren feel-good-stemning.

Men det sociale medie har en bagside. Og her vil jeg på opfordring fra min gode kollega Marianne fra Kalb Aps forsøge at sætte nogle ord på den onde side af sociale medier. Meget anderledes i forhold til det, jeg almindeligvis skriver om her på bloggen. Ikke desto mindre et relevant emne at sætte fokus på.

Subkulturer mødes online på Instagram

Instagram har gjort det nemt for helt unge piger, som har et tungt sind, at samle interesse om billeder, hvor de viser, hvor sygeligt tynde de er – andre hvor mange gange de har skåret i deres arm for at påføre dem selv smerte. Anoreksi-piger og cuttere mødes på Instagram hvor de har fundet en platform, hvor de indirekte (min tolkning …) kommer med et råb om hjælp i hvert eneste billede, de offentliggør. Med hashtags som proano (pro anoreksi forkortet) eller anorexia kan de nemt finde sammen med andre sårbare sjæle – mens de piger, der er i gråzonen og på grænsen til at udvikle en spiseforstyrrelse kan lade sig inspirere af deres billeder.

Jagten på likes for at undgå mad

Jeg ved ikke, hvorvidt der er kommet flere spiseforstyrrede efter fremkomsten af Instagram. Men sygdommen er blevet mere synlig, og alt andet lige er det nemmere for pigerne i det, jeg vælger at kalde gråzonen, at lade sig indfange af billederne, som viser jagten på thigh gap og hip bones i ekstrem grad. Giv et like og du kan få en pige til at faste i en time. Med 47 likes har pigen forpligtet sig til at faste i 47 timer.

Sidste år var der stort fokus på Instagram og de mange billeder af piger, som gør skade på sig selv – piger som er syge og har brug for hjælp. Derfor tilføjede Instagram noget tekst til sine bestemmelser for at gøre det tydeligt, at billeder med selv-skade ikke er ok, og brugerne opfordres til at anmelde disse billeder. I samme åndedrag kom en anden tilføjelse: Hvis du søger på hashtag’et anorexia eksempelvis bliver du mødt med en advarsel om, at du vil se stødende indhold – og du bliver spurgt, om du ønsker info om, hvordan du kan få hjælp til spiseforstyrrelser.

instagram

Hvis du på Instagram søger på hashtag’et anorexia dukker der er en advarsel op – og klikker du videre på “få mere at vide” havner du på websitet for National Eating Disorder. Et fornuftigt tiltag for de brugere, der er i USA. Om det teknisk er muligt, ved jeg ikke, men det kunne være anbefalelsesværdigt, hvis advarslen og linket til mere info ramte en national-side, således at vi i Danmark bliver sendt videre til Landsforeningen mod spiseforstyrrelser.

Jeg er ikke psykolog og skal ikke kloge i, hvilken skade det kan gøre på pigerne, at de kan skabe en fankultur omkring deres livsfarlige sygdom på Instagram.

Og i min verden giver det ikke mening at anklage Instagram for at gøre det muligt for pigerne at dyrke fællesskabet omkring hashtags som proano. For der findes spiseforstyrrede piger uanset om Instagram er til eller ej. Så vidt jeg har kunnet researche mig frem til , har et medie som Tumblr valgt at blokere fotos med anoreksi-motiver. Men hjælper det noget? For siden internettets begyndelse har sub-kulturer formået at finde sammen i fællesskaber – og i denne sammenhæng er proano en subkultur.

Til gengæld har vi alle et fælles ansvar i forhold til at give vores unge så meget selvstillid og tro på egen værdi, at de tør stå fast på hvem de er og hvordan de ser ud – frem for at jagte et skønhedsideal, som ingen kan leve op til. En spiseforstyrrelse er en psykisk sygdom, og vi der er voksne har et ansvar for, at vores unge får den hjælp, de har brug for, hvis de får det dårligt.

Men lad os ikke være bange for at italesætte den onde side af sociale medier i et naivt forsøg på at tie problemer ihjel … 

 

 

Udgivet i Kommunikation | Tagget , , | Skriv en kommentar

Content marketing: Har du lagt en plan for dit indhold

Det store buzzord inden for marketing er content marketing. Og som jeg har beskrevet tidligere, er det som sådan ikke et nyt fænomen, at du med godt indhold kan skabe opmærksomhed. Men med hjælpen fra sociale medier, kan du med godt indhold i dag for alvor trække trafik på dit website eller din webshop.

Content Marketing

Men godt indhold kræver planlægning – og kendskab til, hvordan du kan få de forskellige platforme til at spille sammen.

Husker du at koble indholdet fra din blog sammen med indholdet i dine nyhedsbreve? Får du smidt dit gode indhold ind på de forskellige sociale platforme?

Måske er du slet ikke i gang, fordi du synes, det er svært at finde på noget godt indhold fra dag til dag. Det kan jeg sådan set godt forstå. For godt indhold til content marketing kræver planlægning og forberedelse. Det nytter ikke noget, at du sidder en enkelt løsreven time her og der og skribler lidt på et blogindlæg, som så måske bliver færdigt om en uge. Content marketing kræver planlægning og styring som de fleste andre marketingdiscipliner.

Du skal derfor udvikle en form for kalender, hvor du holder styr på det indhold, der skal udgives – hvilke platforme skal det ud på – og hvilke call to actions skal du huske at få indbygget i indholdet. Men udover at finde ud af, hvilket indhold, du vil dele, skal du også have det planlagt således, at det spiller bedst muligt sammen med din øvrige forretning.

Content marketing er genialt. Men det kræver, du ved, hvad du har med at gøre – og at du sætter de nødvendige ressourcer af. Hvis du vil have hjælp til udvikling af godt indhold til din content marketing-strategi, kan du kontakte MOJO Kommunikation på telefon 61609585.

Udgivet i Marketing | Tagget | Skriv en kommentar

Newsjacking – når du bliver en del af nyhedsstrømmen

Hvis du gerne vil have massiv trafik til din blog – eller hvis du vil opnå mange likes, delinger og kommentarer på din Facebook-side, skal du se nærmere på begrebet newsjacking. Hvis du mestrer newsjacking, kan du nemlig ganske hurtigt få stor opmærksomhed.

Newsjacking handler om at kapre aktuelle begivenheder og på den måde ride med på nyhedsbølgen og den medieomtale, der følger nyheden. Med newsjacking bliver du således en del af nyhedsstrømmen.

Du skal selvfølgelig tænke dig rigtig godt om, før du begynder at “kapre nyhederne”, for det er af indlysende årsager ikke alle nyheder, som vil skabe værdi for dig og dit brand. Derfor er relevans et vigtigt keyword, når vi taler om newsjacking. Hvis der er en naturkatastrofe, giver det meget lidt mening, at du som modevirksomhed forsøger at newsjacke – men sælger du eksempelvis generatorer, som kan hjælpe folk uden strøm, kan det være helt perfekt at kapre nyheden om katastrofen. Men gør det altid med omtanke – er der ofre at tage hensyn til?

Et af de seneste eksempler på hvor meget trafik, man kan trække, hvis man tør være aktuel, jeg har set, er foregået på bloggen By Melchiors. Christina Melchiors, som skriver bloggen, er med egne ord blæst omkuld af det faktum, at hendes seneste blogindlæg er læst af mere end 25.000. Godt gået. Det skal i øvrigt bemærkes, at Christina ikke har søgt efter at kapre nyhedsstrømmen – hun var alene drevet af sine holdninger. Men indlægget bekræfter, at skriver man med rette timing og relevans, kan man skaffe massiv opmærksomhed.

Newsjacking på bloggen by Melchiors

Emnet for det “newsjackende” blogindlæg er magasinet ALT for damernes forside, som med spørgsmålet: “Voldtægt – hvornår er det min egen skyld?” fik på puklen af mange kvinder på både Facebook og Twitter. Historien ramte tabloidaviserne, fordi damebladet ikke havde et svar parat til kritikken. Christina Melchiors skrev et blogindlæg, som udtrykte hendes egen holdning til ALT for damernes forside – og det holdningsprægede indlæg passede som fod i hose med den kritiske stemning, som bragte historien op til overfladen i første omgang.

Newsjacking er således ikke kun relevant at indtænke i PR – det kan også med fordel bruges i dit arbejde på din blog og andre sociale medier.

 

Udgivet i Kommunikation | Tagget , , , | 7 kommentarer

Tilbageblik på 2013 og et kig ind i 2014

Endnu et år i MOJO Kommunikation

Vi er snart igennem årets sidste måned. Og som det sker hvert år, giver det anledning til refleksion over året, der er gået og det nye, som kommer.

I mit firma-regi hos MOJO Kommunikation har jeg i 2013 oplevet, hvor meget det betyder, at jeg har stærke netværksrelationer, som bakker op om mig og mit virke. Mit netværk vokser støt og roligt, og jeg sætter pris på de oplevelser, som netværket bringer med sig.

Dette år har også været året, hvor fårene er skilt fra bukkene. Om jeg så må sige. Jeg har sagt farvel til kunder, fordi vi er vokset fra hinanden – eller bare fordi, vores fælles tid var forbi. Det er en kliche at konstatere, at når en dør lukkes, åbner der sig en ny. Men klicheer har det jo med at have sine rødder fæstnet i virkeligheden. Således er der også åbnet nye døre for MOJO Kommunikation og jeg.

En vigtig værdi hos MOJO Kommunikation

Loyalitet har altid været en stærk værdi for mig. Jeg arbejder loyalt med mine kunder og dyrker samarbejdsrelationerne i stor stil. Således også i 2013 hvor nye samarbejder har taget form. Dem glæder jeg mig til at dyrke endnu mere i 2014.

MOJO med selskab

2013 har også været året, hvor jeg fik prøvet mine evner af som arbejdsgiver. Eksterne freelancere har været hyret ind til at hjælpe med at løse opgaver, og på kontoret har jeg i årets første måneder haft selskab af Sara, som på bedste vis har overbevist mig om, at det betaler sig at have dygtige praktikanter. Jeg tror på, jeg har nogle værdier og erfaringer, som er væsentlige i forhold til at være en god og anerkendende leder. Et område jeg i fremtiden gerne vil dyrke endnu mere, når mulighederne opstår.

Undervisning med MOJO Kommunikation

Gennem året har jeg været ude at holde oplæg, workshops og undervist. Der er ingen tvivl om, jeg har det som en fisk i vandet, når jeg får muligheden for at berige andre med noget af alt dét, som optager mig allermest.  Det får jeg heldigvis mulighed for at fortsætte med i det nye år, hvor jeg både har kalenderen fyldt med undervisning, workshops og oplæg om sociale medier, personlig branding, tekstforfatning med mere.

MOJO Kommunikation er mit arbejdslivs største udfordring. Ingen tvivl om det. Aldrig er jeg blevet udfordret så meget, og aldrig har jeg været i så høj trivsel med udfordringerne.

Men jeg vænner mig nok aldrig til ikke at være en del af et team, som i fællesskab skaber resultater, og derfor går jeg mere og mere i retning af at dyrke projekt-opgaver, hvor jeg indgår i teamet sammen med kunderne. Det giver mening. For alle.
2013 har også vist mig, at jeg er spiller i et marked, hvor priserne presses igen og igen. Det er et vilkår, jeg kan konstatere og må forholde mig til – mens jeg holder fast i, at kvalitet ikke er gratis!

MOJO Kommunikation i 2014

I det nye år, som snart banker på, er mit ønske, at jeg i endnu større stil kan dyrke projektopgaver sammen med og for kunder – ligesom jeg, som tidligere skrevet, glæder mig til at fortsætte med undervisning i forskellige sammenhænge.

MOJO – means finding the magic in what we do … og jeg kan forsikre dig om, at også i 2014 vil magien brede sig på kontoret på Teglvænget 29 i Herning.

Med de ord:

Glædelig jul og godt nytår!

 

Udgivet i MOJO | Tagget , , | 2 kommentarer